BIAS MEBLE

Zasady Sprzedaży

Regulamin Sklepu internetowego www.biasmeble.pl z dnia 07-07-2022

§1 Definicje wyrażeń użytych w Regulaminie

Sklep Internetowy lub Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem: www.biasmeble.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.

Sprzedawca – Bartosz Szymala, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Bias Bartosz Szymala z siedzibą w Trzcinicy, adres: 63-620 Trzcinica, ul. Słoneczna 7, NIP: 6191989107, adres e-mail: biuro@biasmeble.pl numer telefonu: 570 205 005.

Klient – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.

Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.

Konsument – Klient o którym mowa w art. 221 Kodeksu Cywilnego (osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową). W zakresie jakim bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa przyznają takim osobom określone uprawnienia konsumenckie lub w inny sposób zrównują ich sytuację prawną z konsumentami, za Konsumenta uważa się także osobę fizyczną zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.

Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego

Towary i Usługi – produkty i usługi prezentowane i oferowane w Sklepie Internetowym przez Sprzedawcę.

Towar na indywidualne zamówienie – towar nie znajdujący się w magazynie, którego produkcja jest wszczynana z momentem przyjęcia zamówienia przez Sklep internetowy.

Konto – osobisty panel Klienta w Sklepie Internetowym, tworzony w wyniku rejestracji, gdzie gromadzone oraz przechowywane są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.

Rejestracja – założenie przez Klienta Konta w Sklepie Internetowym.

Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.

Koszyk – narzędzie systemowe służące do dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym, w szczególności umożliwiające gromadzenie wybranych ofert w jednym miejscu, celem złożenia zbiorczego Zamówienia.

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

Umowa – umowa sprzedaży Towarów lub Usług w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zawierana na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).

§2 Postanowienia ogólne

  1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną mebli za pośrednictwem Sklepu Internetowego na podstawie niniejszego Regulaminu.
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.biasmeble.pl i stanowi integralną część Umowy zawieranej ze Sprzedawcą. Zawarcie Umowy jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Sklep Internetowy prowadzony i administrowany jest przez Sprzedawcę (także w zakresie danych osobowych).
  5. Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania poprzez Sprzedawcę sprzedaży Towarów i Usług przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość w postaci Sklepu Internetowego, a także zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego oraz udostępnianych za pośrednictwem Sklepu Internetowego dodatkowych funkcjonalności (usług świadczonych drogą elektroniczną, wymienionych w niniejszym Regulaminie), a w szczególności:
    1. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta w ramach Sklepu Internetowego;
    2. warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
    3. zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego.
  6. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.biasmeble.pl. 
  7. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  8. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa [prowadzący Sklep] zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
  9. Realizacja zamówień odbywa się wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
  10. Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z przepisami prawa polskiego i wyłącznie w języku polskim.
  11. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są: urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową, aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail), włączona obsługa plików cookies.
  12. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  13. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.

§3 Informacje ogólne o Towarach, Usługach i Cenach

  1. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
  2. Cena podana przy Towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia i nie ulegnie zmianie aż do realizacji Zamówienia.
  3. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  4. Meble dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych (są fabrycznie nowe). Wyjątek będą stanowiły towary wyraźnie zaznaczone w opisie, że zawierają wadę fizyczną i z tego tytułu obniżoną cenę.
  5. Sprzedawca zastrzega, że wszystkie wymiary mebli dostępne w Sklepie są podane w centymetrach z zastrzeżeniem, że mogą one się różnić +/- 5 %.
  6. Informacje o oferowanych przez Sklep Internetowy do sprzedaży Towarach i Usługach zamieszczone są na stronie www.biasmeble.pl. Przedmiotowe informacje są umieszczone wraz z informacjami dotyczącymi właściwości i cen Towarów i Usług. Zdjęcia i opisy Towarów zamieszczone w Sklepie Internetowym podlegają ograniczeniom technicznym i mają na celu jedynie umożliwienie Klientowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towaru. W szczególności wygląd Towaru na zdjęciach prezentowanych w Sklepie może różnić się od wyglądu Towaru, które to różnice mogą wynikać np. z ustawień monitora, warunków oświetlenia czy ograniczeń fotografii. Ponadto opis techniczny Towaru może zawierać uproszczenia związane z jego przekształceniem do wersji czytelnej i właściwej celowi jego umieszczenia w Sklepie Internetowym. W celu uniknięcia wątpliwości niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klientów będących Konsumentami oraz osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
  7. Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.

§4 Zasady korzystania ze sklepu internetowego

  1. Celem założenia Konta w Sklepie, należy wypełnić i zaakceptować Formularz rejestracji. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  2. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
  5. Sprzedawca może usunąć Konto Klienta, który: narusza niniejszy Regulamin, podał przy rejestracji nieprawdziwe dane, podał przy składaniu Zamówienia nieprawdziwe dane, podał nieprawdziwe dane przy dokonywaniu płatności za Zamówienia za pośrednictwem serwisu Przelewy24.
  6. Zawarcie umowy sprzedaży Towaru na stronie Sklepu internetowego odbywać się może:
    1. poprzez Formularz zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu www.biasmeble.pl
    2. za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: biuro@biasmeble.pl 
    3. telefonicznie pod numerem 570 205 005
  7. Stronami umowy sprzedaży Towarów zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego są Sprzedawca oraz Klient.
  8. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym, niezbędnym jest posiadanie aktywnego numeru telefonu oraz konta poczty elektronicznej.
  9. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.
  10.  Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia następuje na adres e-mail Klienta podany podczas składania Zamówienia / Rejestracji. która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  11. W celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego należy:
    1. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć ikonę „Koszyk”
    2. zalogować się do Konta lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
    3. w przypadku wyboru złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
    4. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności,
    5. zaakceptować postanowienia Regulaminu Sklepu i Polityki Prywatności,
    6. kliknąć przycisk “Kupuję i płacę” i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określony sposób i terminie.
  12. W przypadku zakupu mebli tapicerowanych oraz wyboru płatności przy odbiorze, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do uprzedniego pobrania zaliczki w wysokości indywidualnie ustalonej przez Klienta. Zaliczka zostanie zaliczona na poczet ceny, a Klient zobowiązany będzie przy odbiorze do zapłaty pozostałej części ceny.
  13. Klient dokonujący zamówienia za pośrednictwem telefonu składa zamówienie podając Sprzedawcy nazwę Towaru spośród towarów dostępnych na stronie Sklepu internetowego, zamawianą ilość,  preferowaną formę płatności, a także adres e-mail oraz ewentualnie informuje Sprzedawcę o chęci otrzymania faktury VAT. Po skompletowaniu zamówienia Sprzedawca poinformuje Klienta o łącznej cenie wybranych Towarów oraz łącznym koszcie Dostawy, a nadto o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z zawarciem Umowy sprzedaży. Zamówienie zostanie potwierdzone poprzez wiadomość e-mail na adres wskazany przez Klienta.
  14. Poprzez akceptację Regulaminu, Klient akceptuje stosowanie przez Sprzedawcę faktur elektronicznych w formie pliku pdf oraz ich wysyłanie na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub udostępnianie na Koncie Klienta. Niezależnie od powyższego dopuszczalne jest również stosowanie przez Sprzedawcę faktur w formie tradycyjnej. Odwołanie zgody na stosowanie przez Sprzedawcę faktur elektronicznych może nastąpić w każdym czasie, poprzez oświadczenie Klienta wysłane na adres e-mail Sprzedawcy.
  15. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.

§5 Sposoby płatności i czas realizacji zamówienia

  1. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    1. płatność za pobraniem – płata uiszczana gotówką dostawcy przy odbiorze towaru. W przypadku zamówień mebli tapicerowanych Sprzedawca zastrzega sobie prawo pobrania zaliczki w wysokości ustalonej indywidualnie na rachunek bankowy Sprzedawcy, która zostanie zaliczona na poczet ceny. W takim przypadku Klient zobligowany będzie przy odbiorze przesyłki do zapłaty pozostałej części ceny;
    2. płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
    3. płatność w systemie Przelewy24 – zasady korzystania dostępne w regulaminie Przelewy24.
  2. Każde zrealizowane Zamówienie jest dokumentowane odpowiednim dokumentem księgowym. Klient ma możliwość wyboru czy chce otrzymać Fakturę VAT czy paragon. Faktura VAT bądź paragon wystawiane są po uregulowaniu przez Klienta całej należności z tytułu realizacji Zamówienia.
  3. W związku z wprowadzeniem nowych przepisów Klient jest zobowiązany poinformować Sprzedawcę o chęci otrzymania faktury VAT przy składaniu Zamówienia. Późniejsze wystawienie faktury VAT do Zamówienia nie będzie możliwe.
  4. Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu zaksięgowania należności na koncie Sprzedawcy, a w przypadku wybrania jako formy płatności opłaty za pobraniem, od momentu wpłaty zadatku, jeśli takowy jest wymagany. W przypadku kiedy zadatek nie jest wymagany, czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu pierwszego dnia roboczego po złożeniu zamówienia.
  5. Maksymalny czas realizacji Zamówienia podany jest indywidulanie dla każdego Towaru w jego opisie zamieszczonym na stronie Sklepu. W przypadku wydłużenia terminu realizacji zamówienia Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Klienta, wraz z podaniem przyczyny wydłużenia oraz planowanym terminie dostawy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Klienta podany podczas składania Zamówienia.
  6. W okresie urlopowym – od lipca do sierpnia oraz z okresie przedświątecznym – od listopada do grudnia, czas realizacji może ulec wydłużeniu. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Klienta.
  7. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
  8. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.

§6 Dostawa

  1. Towar dostarczany jest pod adres wskazany podczas składania zamówienia.
  2. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
  3. Dostawa Towaru nie obejmuje jego wniesienia oraz jego montażu.
  4. Sprzedawca oferuje usługę dodatkową – wniesienia mebli za dodatkową opłatą, po uprzednim ustaleniu warunków ze Sprzedawcą.
  5. Sprzedający zastrzega, iż kierowca ma prawo dostarczyć Towar w każdy dzień roboczy w godzinach od 6:00 do 22:00.
  6. Odbiór osobisty Towaru jest możliwy tylko po uprzednim uzgodnieniu ze Sprzedawcą po ustaleniu terminu odbioru. Odbiór osobisty przez Klienta jest bezpłatny,
  7. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia odbieranego Towaru w obecności kierowcy, a w przypadku stwierdzenia uszkodzeń – spisania protokołu szkody.
  8. W przypadku nieodebrania przesyłki, Klient zostanie obciążony kosztami poniesionymi z tego tytułu przez Sprzedawcę, a także kosztami ponownej dostawy, o czym zostanie poinformowany przez Sprzedawcę.
  9. Z chwilą wydania Rzeczy sprzedanej przechodzą na Kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą, a także niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
  10. Dostawa mebli ciężkich odbywa się za pośrednictwem firmy transportowej. O terminie i przybliżonej godzinie dostawy mebli ciężkich Klient zostanie poinformowany z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem.
  11. Meble lżejsze dostarczane są za pośrednictwem firm kurierskich (DPD, InPost lub UPS). O zastosowaniu tej formy dostawy Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres Klienta podany przy składaniu zamówienia. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera, a w razie stwierdzenia uszkodzeń – spisania protokołu szkody. Protokół szkody stanowi podstawę do złożenia ewentualnej reklamacji na uszkodzenia mechaniczne powstałe w czasie transportu.
  12. Sprzedawca zastrzega, że czas dostawy może ulec wydłużeniu z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy lub będących wynikiem działania siły wyższej za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
  13. Meble skrzyniowe są dostarczane w paczkach do samodzielnego montażu przez Klienta. Do mebli dołączona jest instrukcja montażu.

§7 Reklamacje

  1. Umową Sprzedaży objęte są Towary nowe.
  2. Jeżeli Towar sprzedany za pośrednictwem Sklepu ma wady fizyczne lub prawne, Kupujący ma prawo złożyć reklamację z tytułu rękojmi, w oparciu o przepisy Kodeksu Cywilnego.
  3. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  4. Reklamacje należy kierować w formie pisemnej – listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresy Sprzedawcy podane na wstępie niniejszego Regulaminu.
  5. Reklamacja powinna zawierać w miarę możliwości protokół sporządzony przy dostawcy szczegółowo opisujący wady stwierdzone przy odbiorze, jeżeli zostały stwierdzone, a ponadto takie dane, jak: wskazanie daty odbioru oraz dane osobowe Klienta (w tym numer kontaktowy oraz adres e-mail), ewentualnie także dokumentację fotograficzną.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego  terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  7. Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacji Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania.
  8. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres Sprzedawcy podany na wstępie niniejszego Regulaminu.
  9. Reklamacji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania towaru przez Kupującego.
  10. O przebiegu i wyniku postępowania reklamacyjnego Sprzedawca informuje za pośrednictwem e-maila (wysyłanego na adres e-mail Klienta podanego w reklamacji).
  11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieuzasadnioną odmowę odbioru towaru. W takiej sytuacji koszty związane z ponowną wysyłką Towaru ponosi Kupujący.

§8 Gwarancja

  1. Wszystkie Towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu objęte są 24 miesięczną gwarancją.
  2. Termin gwarancji liczony jest od daty wydania rzeczy Kupującemu.
  3. Zgłoszenia należy dokonać pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy, wskazany na wstępie niniejszego Regulaminu.
  4. Wprowadzenie modyfikacji w Towarze przez Kupującego będzie skutkowało utratą uprawnień wynikających z gwarancji.

§9 Pozasądowe spory rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

  1. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

§10 Odstąpienie od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość bez podania jakiejkolwiek przyczyny. W takim przypadku ponosi koszty związane ze zwrotem towaru na adres Sprzedawcy.
  2. Konsument nie ma prawa do odstąpienia od umowy w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności, gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  3. Termin do odstąpienia od umowy rozpoczyna swój bieg od momentu objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż dostawca.
  4. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany powyżej biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  5. Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość listownie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adresy Sprzedawcy wskazane na wstępie niniejszego Regulaminu.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
  8. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
  9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
  11. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
  12. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  13. Do oświadczenia o odstąpieniu lub do Towaru Klient powinien dołączyć uprzednio otrzymany Paragon lub Fakturę VAT – co ułatwi rozpoznanie zgłoszenia.

§11 Ochrona danych osobowych

    1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
    2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu:
      1. założenia i korzystania z Konta Sklepu internetowego;
      2. realizacji Umowy Sprzedaży, w tym realizacji składanych zamówień i świadczenia usług dodatkowych związanych ze złożonymi zamówieniami;
      3. rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń;
      4. jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
      1. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do złożenia zamówienia i realizacji Zamówienia oraz Rejestracji.
      2. Odbiorcami danych osobowych mogą być:
        1. podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Sprzedawcy w celu obsługi Sklepu Internetowego oraz podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Sprzedawcy;
        2. przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora;
        3. w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym
        4. banki obsługujące transakcje bezgotówkowe;
        5. organy administracji publicznej, o ile wynika to z przepisów prawa.
      3. Przetwarzanie dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
      4. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów, przez czas oraz w zakresie wymaganych przez przepisy prawa lub do czasu cofnięcia zgody bądź wniesienia sprzeciwu co do ich przetwarzania.
      5. Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
      6. Niezależnie od powyższego każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§12 Postanowienia końcowe

    1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
    2. Sprzedawca zastrzega sobie do dokonywania zmian Regulaminu z powodu ważnych przyczyn, np. zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
    3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
    4. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Konsumentem będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego).
    5. Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.